Nootwaar geeft kerstconcerten met Koperensemble Harmonie Constantia Ulvenhout

Samen met het Koperensemble van Harmonie Constantia Ulvenhout verzorgen we twee sfeervolle kerstconcerten in de Waalse Kerk. Het programma varieert van authentieke Christmas Carols en bekende ‘kerstklassiekers’ tot populaire kerstnummers en winterse koperklanken. Na het gezamenlijk gezongen Stille Nacht kun je met een warm gevoel de Kerstdagen tegemoet. De toegang is gratis, vrije gift na afloop.

Nootwaar en Breda Brass Quintet samen voor Serious Request

Samen met het Breda Brass Quintet geeft Nootwaar op zaterdagmiddag 17 december 2016 twee korte kerstconcerten  in de Waalse Kerk aan de Catharinastraat. Met deze twee concerten willen de twee muziekgroepen een bijdrage leveren aan het Glazen Huis dat een dag later op de Grote Markt van Breda van start gaat.

De ongetwijfeld sfeervolle concertjes beginnen om 14.00 uur en 16.00 uur. Toegang is gratis maar tijdens de concerten zal aan de aanwezigen een bijdrage gevraagd worden voor Serious Request.

Voor aanvang, tijdens de twee concerten en na afloop nodigen we iedereen graag uit voor koffie/thee met door de Nootwaarleden zelfgebakken taart. Ook de opbrengst van de taartpunten komt volledig ten goede aan Serious Request.

6 november 2016

Nootwaar, tien jaar liedjes met een knipoog!

Nootwaar bestaat deze week 10 jaar. Om precies te zijn op 3 februari 2004 hielden we onze eerste bijeenkomst (want repeteren was er die avond nog niet bij) in het Veehandelshuis in Prinsenbeek. We voelden ons meteen thuis in de zaal van Toon en zijn dochter Janneke.

We groeiden groter, gingen meer bewegen en verkasten vanwege ruimtegebrek naar het Witte Schaap. Intussen zijn we bij Carlo ook helemaal ingeburgerd.
Nootwaar zou Nootwaar niet zijn als we onze tiende verjaardag niet op een ludieke manier gevierd hadden!

De repetitie van 4 februari werd halverwege onderbroken door een bezoek van Sinterklaas, Witte Piet, de kerstman, Maryam in carnavalsoutfit en Ingrid als Dirndl. Zo vierden we ons tweede lustrum en allerlei andere feestelijkheden met bubbels en Nootwaartaart. Onze huisfotograaf Henk legde het allemaal vast.
5 februari 2014

20140204_210109-1  _MG_1364  _MG_1382
 _MG_1357 _MG_1405 _MG_1394
_MG_1412 _MG_1419 _MG_1420
Henk _MG_1416 _MG_1428

Op naar 2015!

Met het oog op onze nieuwe show in 2015 zijn we bij de start van 2014 begonnen met het instuderen van twee nieuwe, ‘Nootwaardige’ nummers. Kennen jullie Stroei Voei nog, uit Ja Zuster Nee Zuster? Een mooi ‘oude doos’ nummer waar de heimwee naar Griekenland vanaf spat.
Het andere is ‘Apartheid es ien skone zaak’ van Karin Bloemen. Hiermee kunnen we ons Suid-Afrikaans weer eens lekker ophalen.
8 januari 2014

Mooie kerstoptredens

We kijken terug op drie kerstoptredens met elk zijn eigen charme. Het eerste te midden van de gezellige drukte van de kerstmarkt bij Amarant in Rijsbergen. Het tweede optreden in de Waalse Kerk waar we een mooi sfeervol concertje gaven, ondersteund door het blokfluitensemble van Nieuwe Veste. En het derde, in de hal van het Amphia Ziekenhuis.  Het was fijn om daar wat gezelligheid te kunnen brengen bij mensen die misschien helemaal niet in de stemming waren voor de feestdagen.
8 januari 2014