Zaterdag 22 december 2012: Kerst met Nootwaar.

Tweemaal succesvol opgetreden tijdens ons eigen kerstconcert in de Waalse Kerk in Breda. Een week later werden we verrast door een column op BredaVandaag.

Zangvereniging Nootwaar Breda, zanggroep gemengd zesstemmig koor

Zaterdag 15 december :WinterWonderBeek

Tijdens WinterWonderBeek op de Markt in Prinsenbeek zongen we bij de tijdelijke kunstijsbaan. De opbrengsten van die middag waren voor het ‘familiehuis Daniel den Hoed’.

Zangvereniging Nootwaar Breda, zanggroep gemengd zesstemmig koor

Zaterdag 15 september: KAM (Kulturele Amateur Manifestatie)

Tijdens de Kulturele Amateur Manifestatie presenteren koren, orkesten, balletscholen en toneelgroepen zich in het Chassé Theater. Deze keer mochten we, behalve ons eigen optreden, ook het slotoptreden in de foyer verzorgen.

Zaterdag 16 juni: Net even anders… dàt is Nootwaar

Concert in het Chassé-Theater. Terugblik op deze succesvolle avond in Chassé.
Maanden van voorbereiding gingen eraan vooraf. Net even anders…. Dat is Nootwaar moest een show worden waar we allemaal trots op konden zijn. Er is dan ook hard aan gewerkt. Extra repetities, vrije zaterdagen het was het allemaal waard.

Zaterdag 16 juni klokslag 20.30 uur was de aftrap van een show die er wezen mocht. Het publiek ( bijna volle bak ) kreeg wat ze van Nootwaar mochten verwachten. Een sprankelende en zeer afwisselende avond, met een aaneenschakeling van hoogtepunten. Met een warm welkom werden de gasten al bij de ingang van de zaal opgevangen. Toen het koor ‘We are the choir’ inzette, was de toon gezet. Met een rustige aanloop met nummers als Koffie, Making woopy en Let, ‘m in, bedoeld om onze gastspelers te verwelkomen, gevolgd door een een kort intermezzo van de cabaret groep Gestrikt werkte Nootwaar toe naar een waar hoogtepunt voor de pauze: een spetterende show vol rock and roll nummers uit de jaren 50,60 en 70 met krachtige muzikale ondersteuning van onze begeleidingsband Tirips.

De stijlvolle intermezzo’s van cabaret Gestrikt was een uitstekende vondst, en boden ons de gelegenheid het changement goed uit te voeren, daarbij versterkten zij de kwaliteit en variatie in het programma. Na de pauze kreeg het publiek een totaal andere sfeer voorgeschoteld. De mystieke Keltische klanken van Adiemus en Orinoco Flow en natuurlijk het prachtige Mull of Kintyre. In een prachtig decor met licht en mist werd het publiek helemaal in de mood van de Schotse Highlands gebracht. De Dutch pipes and drums maakten het helemaal af.

Via een bruggetje met nummers van Gestrikt werd het publiek in de cabaretsfeer gebracht. Met nummers als Het Ei, Heen en weer, Heimwee en niet te vergeten het ligt ironische  ‘Het komt allemaal wel goed’. Dit laatste nummer is misschien wel de ultieme bevestiging waar het vele ploeteren toe kan leiden: oefenen en nog eens oefenen om beweging en zang te optimaliseren.
De reacties en kritieken na afloop waren boven verwachting en vol lof. Voor een prestatie die er wezen mocht. Dank zij de inspanningen van Niels Loose en Marion Rodie en al die andere enthousiaste medewerkers heeft Nootwaar zich zelf wederom overtroffen. Een ware en mooie belofte voor de toekomst van dit koor. Een gemeenschappelijk project wat dankzij een ongelofelijke inzet uiteindelijk tot dit succes heeft geleid.
Pieter Zwanikken

• 17 december : Anton Pieck op het Begijnhof.
  • 11 december : Winterfestival Ginneken.

• 15 oktober: Avondvullend optreden voor de bewoners van Amarant in Rijsbergen.
  • 25 september:  Kulturele Amateur Manifestatie, Chassé Theater, Breda.

• 17 april : Lente(pop)concert i.s.m. BSUR in Zaal Dennenlucht in Breda

• 11 december: Kerstevenement Amu-Sing, Kapel van de Withof in Etten-Leur.
  • 10 oktober: Kulturele Amateur Manifestatie, Chassé Theater, Breda
  • 13 juli: Optreden in de grote hal van het Amphia Ziekenhuis aan de Molengracht, Breda
  • 6 juni: Festival Vol-koren. Optredens in het Gasthuis en de Nieuwe Kerk, Middelburg.
  • 30 mei: Opluistering van de presentatie van een nieuwe film van de Heemkundekring in Prinsenbeek. Zowel’s middags als ’s avonds een optreden in de Drie Linden.
  • 18 mei: H-venement aan het Spanjaardsgat in Breda.