Over Nootwaar

Nootwaar is een gezellig en op zijn tijd ook ambitieus koor met ruim vijftig leden. We zijn een gemengd koor dat voor  drie kwart uit vrouwen en een kwart uit mannen bestaat.

Om de balans in het koor te waarborgen, hebben we op het moment een ledenstop voor sopranen en alten.

Repetities

Nootwaar repeteert op dinsdagavond van 20.00-22.00 uur. Omdat we de gezelligheid hoog in het vaandel hebben, is café het Witte Schaap aan de Wegedoornpage onze thuisbasis. Samen zingen is waarvoor we bij een koor zijn gegaan, maar de meesten genieten ook van de ‘derde helft’. Wil je een keer komen kijken en luisteren hoe het er bij ons aan toe gaat? Kom dan gerust eens langs!

Onze dirigent: Marlies Bloemen

Met Marlies Bloemen (1991) is Nootwaar in oktober 2014 begonnen aan zijn tweede jeugd. Zij volgde  Niels Loose op die de eerste tien jaar van Nootwaar de muzikale leiding had.
Marlies is een enthousiaste en inspirerende dirigent. Ze studeerde aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg (docent muziek) en aan de MusicAllFactory (MAF) volwassenen. In 2018 slaagde zij cumlaude voor haar Master Muziektheater in Tilburg.
Behalve als dirigent van Nootwaar, werkt Marlies ook als docent aan o.a. de Fontys Hogeschool voor de Kunsten en treedt ze op met haar eigen soloprogramma. Hiervoor schrijft ze zelf de liedjes.
Ze treedt ook regelmatig op als dirigent of pianist bij uiteenlopende projecten.  www.marliesbloemen.nl

Het bestuur van Nootwaar bestaat uit:
Martine Meeuwesen (voorzitter)
Adrie Poppelaars (secretaris)
Anneke van der Burg (penningmeester)
Anky van Riel-Martens (lid)
Betty Muller-Litjens (lid)