Lid worden?

Voor je verder leest, is het goed om te weten dat we op dit moment een ledenstop hebben voor alten en sopranen.

Nieuwe leden van Nootwaar hoeven niet per definitie over een uitgebreide muziekkennis te beschikken, maar wel moet de aanleg om (meerstemmig)  te zingen aanwezig zijn. Dit, gecombineerd met een enthousiaste uitstraling en een beetje lef, maakt het profiel van de Nootwaarleden.

Bij onze optredens zingen we zonder bladmuziek en voeren we bij een aantal nummers tekst ondersteunende choreografieën uit. Van de leden wordt verwacht dat ze dan de tekst beheersen en dat ze voor publiek een lied durven te brengen op een manier die verder gaat dan alleen de tekst zingen.

Aspirant-leden kunnen een paar repetities bijwonen. Willen ze lid worden dan neemt de dirigent een stemtest af om te bepalen of de zangkwaliteiten voldoende zijn en bij welke stemgroep de stem het beste past. Het bestuur bepaalt in samenspraak met de dirigent of de  persoon  past bij wat het koor op dat moment nodig heeft.

Daarbij nemen we de volgende overwegingen in acht:

• Is de kwaliteit van de stem voldoende om lid te worden?
  • Is de balans tussen de verschillende stemgroepen gediend met deze aanmelding?
  • Doet het lidmaatschap recht aan het streven om een mix van leeftijdsgroepen te maken?

We hanteren geen strikte leeftijdsgrens voor nieuwe leden, maat proberen wel in te zetten op verjonging van Nootwaar.

Denk jij na het lezen van bovenstaande ‘dat gaat over mij!’, kom dan op dinsdag een keer naar onze repetitie.  We vinden het fijn als je dat van tevoren meldt via info@nootwaar.nl